Un sondaj INSCOP a arătat că FCSB este cea mai populară echipă de fotbal din România. Cifrele sunt, însă, în scădere, faţă de 2013, când a mai fost realizat acelaşi studiu.
"INSCOP Research a măsurat popularitatea echipelor de fotbal în urmă cu 11 ani, în 2013, respectiv la începutul acestui an. Se observă anumite evoluții în sensul în care ponderea persoanelor care au răspuns la această întrebare deschisă este mai mare în 2024 comparativ cu 2013", scrie Remus Ştefureac, CEO-ul INSCOP, pe Facebook.
"În 2024, FCSB este de departe cea mai populară echipă pentru o treime dintre respondenți (33,4%) urmată la distanță de Dinamo București care are de 5 ori mai puțin suporteri (6,4%) și Rapid București (4,9%). De asemenea, 34,6% declară că nu au o echipă favorită.
Comparativ, în 2013, Steaua București era preferată de jumătate dintre respondenți (51,8%), urmată de Dinamo București (8,8%) și Rapid București (5,6%). Se observă o scădere a procentului celor care aleg FCSB, comparativ cu opțiunea Steaua București din 2013, corelat cu o creștere în 2024 a procentului celor care declară că nu au o echipă favorită de la 19,1% la 34,5%. O posibilă explicație a acestor evoluții ar putea fi legată de sciziunea dintre FCSB și CSA Steaua București", a mai punctat Remus Ştefureac.
Sursa: Facebook Remus Ştefureac
"Ce ne-a ajutat foarte mult în a da praful de pe brandul Rapidului a fost promovarea, în primul rând. Să construieşti un brand în Liga 3 e complicat. O vei face, dar până la o anumită dimensiune. De asta e bine să nu arzi etapele. La nivel de Liga 3 eşti un club care se adresează zonei locale, sau a unui cartier. La Liga 2 te extinzi către regiune şi în Liga 1 te extinzi la nivel naţional. Ce am făcut noi a fost să definim şi să creştem relaţia cu copiii. În Liga 2, în fiecare deplasare, vizitam ceva din zona de copii din acel oraş. Le duceam cadouri, eşarfe, ca să punem brandul Rapidului în faţa copiilor. Pentru că obiectivul nostru nu este să fim un brand tare doar acum. Dacă e să ne raportăm la viitor, obiectivul nostru este ca în 2050 să fim cel mai popular club din România. Nu suntem acum, dar suntem în drum spre acel obiectiv. Dincolo de copii, avem stadionul. Ăla este un produs al clubului care ajută la creşterea dimensiunii brandului. Apoi discutăm de relaţia pe care o are fiecare angajat cu colaboratori, suporteri, şi aşa mai departe. Sponsorship-ul are în componenţă şi această nuanţă de ambasador", a declarat Daniel Carciug, sponsorship manager la FC Rapid, pentru DC Sport.