Fotbal Feminin Peste 100 de jucătoare de fotbal feminin se împotrivesc sponsorizării din partea Arabiei Saudite

Data publicării:
Agerpres
Agerpres

Sportivele nu sunt de acord ca o firmă din Arabia Saudită să fie sponsor FIFA.



„Îndemnăm FIFA să reconsidere acest parteneriat și să înlocuiască Aramco cu sponsori alternativi ale căror valori sunt aliniate cu egalitatea de gen, drepturile omului și viitorul sigur al planetei noastre”

Peste 100 de jucătoare de fotbal din 24 de țări au semnat o scrisoare deschisă către Federația Internațională de Fotbal (FIFA) prin care solicită ruperea unui acord de sponsorizare cu compania petrolieră de stat Aramco a Arabiei Saudite.

Scrisoarea semnată de jucătoare precum fostul căpitan al SUA Becky Sauerbrunn, olandeza Vivianne Miedema și germanca Paulina Krumbiegel susține că această sponsorizare a făcut „mai mult decât un autogol”.

Aramco a fost dezvăluit ca sponsor al FIFA la începutul acestui an pe baza unei înțelegeri care include următoarea Cupă Mondială feminină 2027 din Brazilia.

Arabia Saudită a fost acuzată de grupările pentru drepturile omului că a încercat să-și îmbunătățească imaginea prin uriașe investiții în sport, iar regatul arab este așteptat să organizeze CM de fotbal din 2034.

„Având compania saudită Aramco ca sponsor pentru următoarea Cupă Mondială din 2027 ar fi un pumn în stomac pentru jocul feminin, subminând decenii de muncă ale fanilor și jucătoarelor de pe tot globul, se spune în scrisoarea deschisă către FIFA. O corporație care poartă o responsabilitate flagrantă pentru criza climatică, deținută de un stat care incriminează persoanele LBGTQ+ și asuprește sistematic femeile, nu are loc să ne sponsorizeze frumosul nostru joc.

Îndemnăm FIFA să reconsidere acest parteneriat și să înlocuiască Aramco cu sponsori alternativi ale căror valori sunt aliniate cu egalitatea de gen, drepturile omului și viitorul sigur al planetei noastre. De asemenea, propunem înființarea unui comitet de evaluare cu reprezentanți ai jucătorilor, pentru a evalua implicațiile etice ale viitoarelor oferte de sponsorizare și să ne asigurăm că se aliniază cu valorile și obiectivele sportului nostru”, se arată în scrisoare.

FIFA susține că „este o organizație incluzivă, cu mulți parteneri comerciali care sprijină și alte organizații din fotbal și din sport”. Veniturile din sponsorizare au fost reinvestite în joc la toate nivelurile și „investiția în fotbalul feminin continuă să crească”, scrie Agerpres.

Autorul articolului: Iulia Horovei | Categorie: Fotbal Feminin





pixel