Jocurile Olimpice Elisabeta Lipă, numai un zâmbet la Paris! „Moștenitoarele” uriașului său palmares au făcut-o mândră

Data publicării:

Multipla campioană la canotaj, Elisabeta Lipă, a trăit cu sufletul la gură toate probele în care canotorii români au evoluat la Jocurile Olimpice de la Paris.

Președinta Agenției Naționale pentru Sport, Elisabeta Lipă, a declarat, sâmbătă, la Casa României din Paris, că sportivele care au cucerit aurul olimpic cu barca de 8+1 sunt eroine și că în cursă și-au vărsat toți nervii, întrucât la celelalte curse nu au reușit să urce pe prima treaptă a podiumului.

„Mi-am dorit enorm acest titlu olimpic, încât n-am închis un ochi toată noaptea. Cred că am avut emoțiile mai mari decât ele. Iar astăzi când le-am văzut în cursă mi-am dat seama după toate medaliile pe care și le-au dorit și nu au reușit să ajungă pe cea mai înaltă treaptă, pentru că e foarte greu să dublezi, așa cum am făcut ele!

Să sari dintr-o barcă în alta, sunt eroine, vă spun sincer asta, și-au vărsat toți nervii pe această cursă. Ori la bal, ori la spital. Și am avut flash-uri din cursa noastră de acum 20 de ani, când am încins hora aia memorabilă pe ponton”, a declarat Lipă.

Ea a confirmat că medaliatele cu aur vor fi recompensate cu câte un automobil de către omul de afaceri Ion Țiriac: „Nu falimentează domnul Țiriac, mi-a zis așa: 'Domnișoară, te rog frumos, ai un argint, ai două, hai, acum vină și cu aur'. Vrem acest aur, dar și acest aur trebuie răsplătit, că e una sau nouă, asta e fiecare sport e cu sensibilitățile lui”.

„Mă rugam doar, am zis, '˜Doamne, fii român la Jocurile astea'˜”

Elisabeta Lipă a mai povestit că în dimineața cursei superstițiile au ajutat-o ca barca de 8+1 să câștige aurul olimpic: „Normal că nu pot să las garda jos și să mă abat de la superstițiile noastre. Și astăzi când am plecat am văzut o mașină care avea aceleași numere și am zis gata, e de bine.

După care de dimineață, când m-am îmbrăcat, cu pantalonii mei de la Tokyo și când am băgat mâna în buzunar, am găsit bănuțul de aur. Galben adică. Și am zis: astea sunt semne clare și sigure, n-am absolut niciun dubiu. Mă rugam doar, am zis, '˜Doamne, fii român la Jocurile astea, ai grijă de sportivii noștri, ai grijă de toți, pentru că merităm. Suntem buni, suntem harnici, suntem puțini, dar suntem învingători'”, a povestit Lipă.

„Mă mai bucură faptul că am văzut mulți români în tribune a fost un extaz total, iar s-a trecut de la agonie la extaz fiecare, oameni care nu au avut nicio treabă, nu știu, au venit pentru prima dată, dar emoția aia transmisă și dorința de a câștiga conaționalul tău i-a făcut să zburde cu adrenalina la maxim. Sunt niște sportivi foarte buni, de care eu sunt foarte mândră.

Este o generație aparte, atipică, dornică. Competiția a fost tot timpul în primul rând între ei, chiar dacă făceau parte din bărci diferite, ei erau în competiție”, a mai spus Elisabeta Lipă.

România a cucerit aurul la 8+1 feminin la Jocurile Olimpice de la Paris, sâmbătă, după ce a dominat finala probei regine a canotajului.

România, în formula Maria Magdalena Rusu, Roxana Anghel, Ancuța Bodnar, Maria Lehaci, Adriana Adam, Amalia Bereș, Ioana Vrînceanu, Simona Radiș, Victoria Ștefania Petreanu, s-a impus cu timpul de 5 min 54 sec 39/100, terminând cu mai mult de o barcă avans față de Canada (Jessica Sevick, Caileigh Filmer, Maya Meschkuleit, Kasia Gruchala-Wesierski, Avalon Wasteneys, Sydney Payne, Kristina Walker, Abby Dent, Kristen Kit), campioana olimpică en titre, înregistrată din 5 min 58 sec 84/100.

În urmă cu trei ani, la Tokyo, România ocupa doar locul șase în finală, după ce în serii stabilise un nou record mondial și olimpic (5:52.99).

Ultima medalie olimpică a României în această probă - bronz - data din 2016, de la Rio. Totodată, acesta este al patrulea titlu olimpic al României la 8+1 feminin, după cele din 1996, 2000, 2004.

România a calificat nouă echipaje în Finalele A la JO de la Paris din cele douăsprezece pe care le-a avut: dublu vâsle feminin - categorie ușoară, dublu rame feminin, dublu rame masculin, patru rame masculin, dublu vâsle masculin, dublu vâsle feminin, patru rame feminin, 8+1 feminin, 8+1 masculin.

Canotajul a obținut cinci medalii la JO 2024, două de aur și trei de argint, din totalul de șapte medalii. Celelalte două medalii câștigate de România la Jocurile Olimpice au fost aduse de către înotătorul David Popovici, care a câștigat medalia de aur la proba de 200  metri liber și bronzul la 100 metri liber, scrie Agerpres.

Autorul articolului: Iulia Horovei | Categorie: Jocurile Olimpice

logo icon Articole asemănătoare
logo icon Cele mai noi articole