Răzvan Burleanu, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal, afirmă că noul format al Cupei României a creat mai multă atractivitate pentru suporterii din România.
Conform acestuia, s-au înregistrat şase partide cu peste 10.000 de fani pe stadion, faţă de doar una sezonul trecut, şi au fost 14 meciuri cu o audienţă TV de peste 300.000 de spectatori.
"Beneficiile noului format competiţional al Cupei României s-au văzut chiar de la început. Sezonul 2022-2023 a însemnat o creştere a audienţelor TV cu peste 50% comparativ cu ediţiile anterioare. A fost mai multe meciuri cu miză sportivă, ceea ce ne-a determinat să transmitem şi mai multe meciuri şi implicit să ajungem mai aproape de publicul nostru. Am acumulat în sezonul precedent o audienţă TV de aproape 10 milioane de telespectatori. Totodată, am avut 14 meciuri cu audienţă TV de peste 300.000 de telespectatori. Dar nu doar audienţele TV au crescut, ci şi asistenţa pe stadioane. Am adus de două ori mai mulţi spectatori pe stadioane care au urmărit în medie meciurile din Cupa României. În plus, am avut şase meciuri peste 10.000 de spectatori pe stadioane, faţă de un singur meci în sezonul anterior", a declarat Burleanu într-o conferinţă de presă.
Răzvan Burleanu spune că, datorită creşterii atractivităţii, echipele participante vor primi mai mulţi bani.
"Aceste creşteri au contribuit bineînţeles şi la o majorare a fondului de premiere cu 50%. Astfel încât am ajuns la un fond total de premiere de aproximativ 1,5 milioane de euro. Câştigătoarea trofeului pleacă acasă cu cel puţin 350.000 de euro. Iar astăzi câştigătoarea Cupei României Betano are şansa de a evolua în tururile preliminare ale Europa League, a doua competiţie ca importanţă după Champions League", a adăugat Burleanu.
Din sezonul 2022-2023 Cupa României se dispută într-un format schimbat în totalitate, cu 9 faze competiţionale, printre care şi două etape ale grupelor, dintre care una regională, scrie Agerpres.