Fotbal international Brighton&Hove Albion, un exemplu de succes în fotbal. "E nevoie de mai mult de 11 jucători pe teren pentru a face performanţă"

Data publicării:
Facebook Brighton&Hove Albion
Facebook Brighton&Hove Albion

Pentru mulţi fani ai fotbalului, victoriile şi trofeele sunt aduse doar de cei 11 jucători din teren şi de calitatea antrenorului. Brighton&Hove Albion a dovedit, însă, că e nevoie de mult mai mult. 



Felul în care este condus un club, din perspectiva afacerilor, este reţeta de succes din interior, şi totul începe cu proprietarul clubului. Pentru că situaţia poate deveni extrem de proastă dacă banii nu sunt investiţi în zonele potrivite. 

Mohammed Hamdi este fostul director general al clubului olandez Ado Den Haag, astfel că are experienţă de primă mână în a lua decizii critici care îşi pun amprenta pe succesul unui club. Într-un interviu recent, citat de Euronews, acesta a spus că cea mai importantă decizie care poate fi luată la nivelul unui club este alegerea managerului potrivit. 

"Antrenorul principal, managerul, este punctul central pentru media. El este persoana care ajută clubul să obţină rezultate, este ambasadorul echipei. Asta înseamnă că decizia cheie este numirea antrenorului potrivit. El trebuie să fie o persoană care se potriveşte filozofiei, strategiei şi viziunii clubului", a declarat Hamdi. 

Brighton&Hove Albion este un club cunoscut pentru managementul excepţional. Promovaţi în Premier League  în 2017, pentru prima dată în istorie, clubul s-a menţinut pe o pantă ascendentă de atunci. Spre deosebire de multe cluburi care se luptă pentru supravieţuire după promovarea în primă ligă, Brighton a crescut sub mai mulţi manageri. Iar sezonul 2023/2024 a adus şi debutul echipei în competiţiile europene. 

Cum reuşesc, aşadar? Echipa de management de la Brighton are capacitatea să găsească "diamante neşlefuite" pe piaţa de transferuri. Asta în condiţiile în care clubul a vândut cei mai scumpi jucători ai săi în ultimii cinci ani, pe sume importante. Conform lui Ryan Adsett, fondatorul TalkSeagulls, asta a fost cheia menţinerii succesului echipei, după promovarea de acum şase ani. 

"Cred că succesul vine pentru că atunci când pierdem un jucător, este mereu cineva pregătit să îi ia locul. Când strângi sume mari de bani pe care le pui în academie, lucru care se întâmplă încă din 2014, e normal să culegi roadele", a declarat Adsett. 

Exemplul de la polul opus, FC Schalke 

Al treilea cel mai mare club din Germania în ceea ce priveşte numărul de fani cotizanţi, în spatele lui Bayern Munchen şi Borussia Dortmund, Schalke a ajuns până în semifinalele Ligii Campionilor în urmă cu 12 ani. De altfel, înainte de pandemie, echipa reuşea an de an să iasă din grupele cupelor europene şi termina în primele 4 echipe ale Bundesligii. Acum, însă, sunt doar pe locul al 16-lea din 18 echipe în liga a doua germană. 

Spre deosebire de Brighton, managementul greşit al banilor obţinuţi din vânzările de jucători a dus la situaţia pe care niciunul dintre cei 122.000 de membri cotizanţi nu şi-o imagina. 

"Picajul lui Schalke este remarcabil. Financiar, sunt într-o situaţie grea. Au avut atât de mulţi jucători buni: Joel Matip, Max Mayer, Leon Goretzka, Alexander Nubel. Exista atât de mult potenţial financiar de obţinut după aceşti jucători, undeva la 110-150 de milioane de euro. Dar au fost lăsaţi să plece gratuit. 

Acum, au adus un nou antrenor, al 12-lea din 2019 încoace. Vor trebui să revină la ce făceau bine cândva, să aducă jucători din academie. Dar asta nu se face peste noapte. Au nevoie de o identitate nouă şi de un stil de fotbal care să îi scoată din liga a doua. Nu contează cum", a declarat Chris Williams, jurnalist specializat pe fotbalul german. 

Contrary to Brighton, it's poor management of player sales that has caused them to end up in a position their 122,000+ members never imagined they would. German football writer Chris Williams told Football Now that it's due to a combination of errors made on and off the pitch.

Autorul articolului: Florin Răvdan | Categorie: Fotbal international





pixel