Invitat la interviurile DCSport, campionul național la viteză în coastă a dezvăluit dificultățile de la începuturile sale ca sportiv, raportate la posibilitățile tinerilor de astăzi, evidențiind detalii despre sportul pe care îl practică, nu tocmai cunoscut în țara noastră.
Campionul național en-titre la viteză în coastă, „Dodo” Pițigoi, a debutat în automobilism în anul 1999, din postura de copilot, pe o Dacia 1310, iar un an mai târziu el a trecut la statutul de pilot, reușind să câștige prima competiție, respectiv Cupa Ford Ka.
Alexandru a fost invitat la DCSport, unde a dezvăluit câteva detalii interesante despre sportul pe care îl practică de peste 20 de ani, oferind informații importante în ceea ce privește evoluția probelor de viteză în coastă.
„(n.r. - Există șansa să ratezi o curbă etc.?) Există riscuri, bineînțeles! Poți confunda, poți să ai un moment în care, pur si simplu, uiți ce urmează - vitezele sunt foarte mari! Dar nu se întâmplă des, evident că pot interveni greșeli sau tot felul de evenimente neplăcute, dar în general, majoritatea știe ce face și pe unde merge.”, a spus Alexandru Pițigoi, în exclusivitate pentru DCSport.
Pițigoi a amintit faptul că sportul pe care îl practică este primul apărut în istorie, din cadrul FIA (Federația Internațională de Automobilism): „Viteza în coastă este cel mai vechi campionat internațional FIA. La momentul respectiv, nu erau încă circuite de viteză, se desfășurau pe drumuri publice, în circulație deschisă. Nu apăruseră probele speciale, închise, specializate. Este o competiție cu tradiție foarte bogată, mai ales în Europa de Vest.”, a mai spus acesta.
„Dodo” a dezvăluit că sportul de viteză în coastă s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, chiar dacă nu este cel mai cunoscut din țara noastră. El a spus că regulile, totodată, s-au schimbat considerabil, raportat la primele sale tangențe cu această competiție:
„Cum ajunge acum un copil (n.r. - să practice acest sport) este una, cum am început eu... este complet diferit. Erau alte condiții, alte posibilități...altă infrastructură. De exemplu, la noi în țară, deja sunt două circuite de viteză, ceea ce nu exista. Copil fiind, în anii `80, obișnuiam să merg la competiții auto de toate felurile. Acum sunt mai multe circuite de carting, cele două circuite de viteză la noi în țară, tot felul de competiții de debutanți.
Există posibilitatea ca și la viteză în coastă sau raliuri tinerii să înceapă să participe de la 16 ani. Când am început eu, în 1999, am început la 20 ani, pentru că atunci așa era regulamentul - trebuia să ai permis de conducere de cel puțin doi ani de zile pentru a începe să mergi la raliuri. Acum e exact invers: poți începe să participi de la 16 ani, tocmai pentru a încuraja tineretul.”, a mai spus Alexandru Pițigoi.
Interviul integral poate fi vizionat mai jos:
Românul a fost prezent la Campionatul European de Viteză în Coastă din Austria, competiție desfășurată în perioada 27-28 aprilie, unde a reușit să se claseze pe poziția a 13-a, dintr-un total de 143 de piloți. Pentru „Dodo”, urmează o nouă etapă în Campionatul Național, luna aceasta, în perioada 25 - 26 mai, la Rânca.